Na začátku si zopakujeme čísla do dvaceti. Zaměříme se na numeraci, počítání a třídění, rozlišíme dvojciferná a jednociferná čísla, číselné řady, porovnání čísel. Důraz poté klademe na sčítání, odčítání a aplikaci získaných dovedností ve slovních úlohách.
1) Numerace
a) Opakování učiva: pracovní listy
b) Doplňujeme číselnou řadu do devíti: hra
c) Doplňujeme číselnou řadu do devatenácti: hra
2) Opakujeme počítání do deseti
a) Počítáme hbitě: počítání
b) Zaměňujeme sčítance: počítání
c) Přičítáme 1, 2, 3 a 4 se záměnou sčítanců: počítání
d) Počítáme s nulou: počítání
3) Počítáme bez přechodu přes deset
a) Počítáme hbitě – využijeme záměnu sčítanců: počítání
b) Sčítání pro dobré počtáře: počítání
c) Kolik doplníme do daného výsledku: počítání
d) Odčítání pro dobré počtáře: počítání
e) Kolik odečteme, abychom dostali daný výsledek: počítání
4) Počítáme s přechodem přes deset
a) Doplníme správný sčítanec: počítání
b) Píšeme výsledky: počítání
c) Píšeme výsledky: počítání
d) Píšeme výsledky: počítání
e) Dopíšeme chybějící čísla ve výpočtech: počítání
5) Opakujeme počítání do dvaceti
a) Počítáme hbitě: počítání
b) Doplňujeme tabulku prodejů chleba: počítání
c) Doplňujeme tabulku bedniček natrhaných jablek: počítání
6) Procvičování sčítání a odčítání do dvaceti (hry jsou na čas – snažíme se o co nejlepší výsledek)
a) Pexeso s čísly – tři úrovně obtížnosti – každá s dvěma obrázky: pexeso
b) Sčítání a odčítání – jednodušší počítání – spočítej 10 náhodně vybraných příkladů: hra
c) Sčítání s přechodem přes deset – spočítej 10 náhodně vybraných příkladů: hra
d) Sčítání a odčítání do dvaceti – spočítej 10 náhodně vybraných příkladů: hra
7) Slovní úlohy
a) V lese – vyřeš dvě slovní úlohy: úlohy
b) V sadě – vyřeš dvě slovní úlohy: úlohy
c) Čápi – vyřeš dvě slovní úlohy: úlohy
d) Na zahradě – vyřeš dvě slovní úlohy: úlohy
e) Na hradě – vyřeš dvě slovní úlohy: úlohy
f) Na žaludech – vyřeš dvě slovní úlohy: úlohy
g) Hasiči – vyřeš tři slovní úlohy: úlohy
8) Magické čtverce
a) Doplň vynechaná čísla ve čtverci tak, aby součet čísel ve všech směrech byl vždy 18: čtverec
b) Doplň vynechaná čísla ve čtverci tak, aby součet čísel ve všech směrech byl vždy 12: čtverec
c) Doplň vynechaná čísla ve čtverci tak, aby součet čísel ve všech směrech byl vždy 15: čtverec
9) Malované opakování
a) Vybarvuj políčka v zadaném intervalu výsledku: list
b) Vybarvuj políčka podle výsledků příkladů: list
Opakujeme tiskací a psací písmena, učíme se posloupnost písmen v abecedě. Povíme si o principu…
Uvědomujeme si, že náš mluvní projev se skládá z vět. Ty často spojujeme do souvětí.…
Věty se skládají ze slov. Abychom se správně domluvili, musíme znát správný význam slov, která…
Slova dělíme na slabiky, počítáme počet slabik, zaměříme se na dělení slov na konci řádku.…
Nejdůležitější gramatické učivo procvičujeme opravdu důkladně. Dbáme na dobré osvojení všemi žáky. Vysvětlení učiva -…
Souhlásky, které ve slovech jinak slyšíme a jinak píšeme, bychom měli natrénovat dost detailně. Žáci…